Yu-Gi-Oh! Twilightlegend
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Yu-Gi-Oh! Twilightlegend


 
ИндексPortalГалерияТърсенеРегистрирайте сеВход

Share
 

 №03 Приоритет: Какво е? Кога и как се предава?

Предишната тема Следващата тема Go down 
АвторСъобщение
D.Revenge.Project

№03 Приоритет: Какво е? Кога и как се предава? KGBNUAv
D.Revenge.Project

Спечелени турнири Спечелени турнири : -
Мнения Мнения : 5
Регистрация Регистрация : 04.05.2013
Точки : 13

№03 Приоритет: Какво е? Кога и как се предава? Empty
ПисанеЗаглавие: №03 Приоритет: Какво е? Кога и как се предава?   №03 Приоритет: Какво е? Кога и как се предава? EmptyВто 28 Май 2013, 01:16

Здравейте отново, днес 27 май 2013 година, трета публикация
на третата обещана тема. Ако се постараете да усвоите всичко написано в тези
три теми, вие ще се вникнали в основните механики на YUGIOH и сте вече напълно
способни играчи, които могат да преценяват кога, какво и защо се случва. Но
това няма как да стане преди да разгледаме най-фундаменталната концепция в
играта, върху която се изгражда абсолютно всичко. Вече знаете на скоростите на
картите, за това как се чейнват, кога в хода какво се случва, какво не може да
се случва, а сега ще научите най-интерсната част от играта. Ще започнем с
отговор на въпроса, който съм сигурен, че много от вас не знаят.

КАКВО Е ПРИОРИТЕТ?
Приоритетът не е нищо повече от една въображаема идея, която не се
отбелязва по никакъв начин в играта. Това е чисто и просто правото на един
играч да активира ефекти и карти в даден момент. Както вече знаем всеки от
играчите има свой собствен ход, в който той определя фазата, етапа на играта и
всичко това. Но както тепърва ще разберем то ва не мжое да се случва, без
съгласието и на другия играч. Но нека поставим тази дефиниция за приоритет
преди да навлезем в по-голям детайл: Приоритетът е правото на един иргач да
активира ефекти или карти по време на който и да е ход.


КАК и КОГА се предава приоритетът?
По подразбиране играчът на ход винаги има приоритет, с изключение на моментите,
в които предава приоритета на опонента си, за да може той да отговори на
неговите действия. Има такива действия, които предават приоритета на опонента,
има такива действия, които не го. Преди по-малко от две години правилата на
иргата бяха променени именно в тази си част, затова ако някой от вас има
остаряла информация може да бъде сигурно, че всичко, което виждате тук е
актуално и правилно. Фактически терминът Priority вече не е официален такъв в играта, но е много важно
неговото осъзнаване като точно такъв. В момента той се нарича Fast Effect Timing и е абсолютно същото.
Преди да започнем да си обясняваме как се предава приоритета е важно да си
припомним, че има два вида действия – такива, които започват чейн и такива,
които не започват чейн.


Всичко започва, което ситуацията в играта е отворена.
Ситуация, в която играчът на ход има приоритет, който му гарантира следващото
действие. В този момент играч В няма право да активира карти. Играч А има право
на избор на действие, който се свежда до 3 основни елемента. Той може да
изиграе действие, което не започва чейн (призоваването на чудовище, сетването
на чудовище или призоваването на чудовище, което не започва чейн), действие,
което започва чейн (активиране на спел, на капан или на ефект на чудовище, без
значение от спелспийда) или да не направи нищо. Ако призоваването на чудовище активира
тригър ефект, който се активира при неговото призоваване то той става чейн линк
1 (Stumbling; Future Visions).
Причината за този чейн е самото призоваване на чудовището, което обаче не
стартира чейн само по себе си. Ако тригър ефект няма, играч А отново има
правото да отговори на собствения си съмън преди играч В. Чак след това играч В
има правото да отговори на призоваването, като неговото действие ще започне
чейн или ще се чейнне към действието на играч А, ако такова е имало, което ще
образува чейн който трябва да бъде построен и резолвнат както вече знаем как.
Ако отговор към призоваването не последва по какъвто и да е начин от който и да
е от играчите, то ние отново се връщаме към отворения гейм стейт. Ако играч А
избере да актира карта или ефект, която стартира чейн, което гейм стейтът е
отворен играч В веднага получава приоритет да отговори на действието на играч
А, който може да чейнне втора карта към собствената си активация едва след като
играч В откаже да направи каквото и да е действие. Това важи за всеки чейн
линк. След абсолютно всяко действие на играч А в чейна приоритетът отива в
играч В, който получава правото да отговори на предишното и само предишното
действие на играч А, освен ако чейна няма специфичен катализатор (причина), като
призоваването на чудовище или обяваването на атака. След приключването на този
чейн гейм стейтът отново става отворен и иргач А отново има приоритет, с който
да започне ново действие. Ако играч А обяви, че няма повече действия, то той
предава приоритет на играч В да активира карта, която отново започва чейн. След
приключването на този чейн гейм стейтът е отново отворен. Ако играч А отново
предаде приоритета на играч В, който отново не предприеме действие, то
ходът/фазата/стъпката/тайминга в стъпка приключва. Това е всичко около сложния
приоритет, прикрепям схемата, която KDE обявиха след промените в механиката на играта през април
2012. Давам примерна MP2,
в която играчите си разменят приоритета многократно.


pA: Призовава нормално Elemental Hero Stratos. Призоваването активира тригър ефект. Приоритетът се предава на играч В.
pB: Играч В активира Bottomless Trap Hole. Приоритетът се предава на играч А.
рА: Играч А няма отговор към Bottomless Trap Hole. Приоритетът се предава на играч В.
рВ: Играч В няма отговор към Bottomless Trap Hole. Чейнът приключва и резолва: Stratos излиза извън игра, а след това играч А добавя Elemental Hero Bubbleman в ръката си. Гейм стейтът е отворен.


рА: Играч А специално призовава Elemental Hero Bubbleman от ръката си.
Това действие не активира тригър ефект. Играч А запазва приоритета си.
рА: Играч А няма отговор към специалното призоваване на Bubbleman. Приоритетът се предава на
играч В.
рВ: Играч В няма отговор към специалното призоваване на Bubbleman. Геймстейтът е отворен.


рА: Играч А активира своя сетнат Monster Reborn и посочва Elemental hero Neos Alius като таргет на акртата. Приоритетът се предава на играч В.
рВ: Играч В активира Solemn Warning в отговор на Monster Reborn. Приоритетът се предава на играч A.
рА: Играч А активира Solemn Judgment в отговор на Solemn Warning. Приоритетът се предава на играч B.
рВ: Играч В няма отговор към Solemn judgment. Приоритетът се предава на играч A.
рА: Играч А няма отговор към Solemn Judgment. Чейнът резолва и Elemental Hero Neos Alius влиза на полето. Това действие започва нов чейн. Играч А запазва приоритет.


рА: Играч А няма отговор към призоваването на Elemental Hero Neos Alius. Приоритетът се предава на играч B.
pB: Играч В няма отговор към призоваването на Elemental Hero Neos Alius. Гейм стейтът е отворен.

рА: Играч А призовава Heroic Champion Gandiva от екстра дека си. Това действие не активира тригър ефект. Играч А запазва приоритета си.
рА: Играч А няма отговор към призоваването на Heroic Champion Gandiva. Приоритетът се предава на играч В.
рВ: Играч В няма отговор към призоваването на Heroic Champion Gandiva. Гейм стейтът е отворен.


рА: Играч А обявява, че няма повече действия, които иска да извърши, което означава, че е готов да приключи фазата си. Приоритетът се предава на играч В.
рВ: Играч В активира Compulsory Evacuation Device и избира за таргет Heroic Champion Gandiva. Приоритетът се предава на играч А.
рА: Играч А няма отговор към Compulsory Evacuation Device. Приоритетът се предава на играч В.
рВ: Играч В няма отговор към Compulsory Evacuation Device. Гейм стейтът е отворен.


рА: Играч А активира своя сетнат Miracle Fusion. Приоритетът се предава
на играч B.
pB: Играч В няма отговор към активирането на Miracle Fusion. Приоритетът се предава на играч A.
pA: Играч А няма отговор към активирането на Miracle Fusion. Картата се изпълва и при резолването на ефекта е специално призован Elemental Hero Absolute Zero. Това действие започва нов чейн. Играч А запазва приоритет.


рА: Играч А няма отговор към призоваването на Elemental Hero Absolute Zero. Приоритетът се предава на играч B.
pB: Играч В няма отговор към призоваването на Elemental hero Absolute Zero. Гейм стейтът е отворен.


рА: Играч А обявява, че няма повече действия, които иска да
извърши, което означава, че е готов да приключи фазата си. Приоритетът се предава на играч В.
рВ: Играч В обявява, че няма повече действя, които иска да извърши, което означава, че е съгласен с това играч А да приключи фазата си. Фазата приключва.


Любопитно е, че всичко това в реална игрова ситуация ще се
случи със следния диалог:
а: Стратос, ефект да си взема.
в: Ботълмес
а: Добре, взимам си Бъбълмен. Спешъл съмън Бъбълмен.
в: Добре.
а: Реборн за Алиус.
в: Уорнинг.
а: Солем.
в: Добре.
а: Гандива, окей?
в: Да.
а: Свършвам си хода.
в: Компулсари по Гандива.
а: Добре. Миракъл, махам Алиус и Бъбълмен за Зиро.
в: Добре.
а: Свършвам си хода.
в: Добре.


Дори теоритично механиката на играта да изглежда сложна и в
действителност да се случват повече неща от колкото осъзнаваме е важно да ги
познаваме, защото ако се случи действие, което породи конфликт е необходимо да
можем да обясним и най-вече сами да знаем какво всъщност се случва. Това ще ни
помогне не само да респектираме опонента си, а и да дедм ясна представа, че
знаем какво се случва в дадената ситуация. Ще поговорим за така наречените
приоритетни капани някой следващ път, когато ви обясня за още неща свързани с
механиката на играта. А за сега ще ви дам няколко много добри съвета как да се
пазим от тези приоритетни капани:
- Винаги обявявайте всички действия които правите.
- ЗАДЪЛЖИТЕЛНО по време на хода си обявявайте: Мейн фаза 1, батъл фаза, демидж
степ на всяка атака, мейн фаза 2 и края на всяка една фаза.
- Никога не позволявайте на опонента си да активира карти или ефекти, когато
няма приоритет, тоест правото да го направи.

№03 Приоритет: Какво е? Кога и как се предава? T-Flowchart_EN-US

Това беше за сега, приятели, вижте веднага отдолу схемата на
KONAMI, тя е много проста и съдържа всичко, което споменахме днес. Бъдете активини в коментарите, за да можем да изберем заедно интересно писание за мен за следващия понеделник. Освен това, ако някой от вас иска да се занимава с TCG – да играе с истински карти на живо с истински опоненти – свържете се с мен по скайп shadowsong5 (не забравяйте да кажете, че сте от форума), за да мога да ви помогна.
Ще се радвам на всеки един от вас, който направи тази голяма стъпка в своята yugioh кариера. Ще се видим следващия понеделник, най-вероятно с малко приказки за дек билдването и съвети около него.
Върнете се в началото Go down
 

№03 Приоритет: Какво е? Кога и как се предава?

Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
Yu-Gi-Oh! Twilightlegend :: Архив :: Архив :: Yu-Gi-Oh TCG-